För att undvika kommersiella framgångar tänker jag inte ge ut så kallade kändisböcker. Inte heller kommer jag att premiera ämnen som råkar vara aktuella, angelägna, trendiga eller på annat sätt rubrikvänliga. Det måste inte vara apart och ur takt med tiden. Men det får vara det.
![]() |
| Målgruppen i sin helhet |
Målgruppen för förlagets utgivning kommer att vara personer som är oemottagliga för varje form av marknadsföring. Man ska inte göra det lätt för sig.

Men kan du själva förlagsarbetet? Det är ju det viktigaste. Vet du hur en bra bok blir till eller drömmer du bara? Om du vet är det okej då säger jag, starta det där förlaget, men om du kommer att göra ett dåligt jobb så säger jag nej. Hälsningar en författare
SvaraRaderaDet är klart att det redaktionella arbetet liksom formgivning, tryck, marknadsföring med mera måste hålla en viss nivå för att det ska vara någon poäng med det. Ett undermåligt förlag gör ingen glad. Jag kan en del, jag lär mig hela tiden, och det finns kunnigt folk man kan samarbeta med. Men visst är det en utmaning!
Radera